Zanimljivosti

Zbog velike zainteresovanosti kako mi u Zvjezdici provodimo vrijeme dužni smo vam približiti taj osjećaj, ali ne fotografijama, jer fotografije mališana su naše uspomene i štitimo njihovu privatnost i ne služi u proomotivni materijal brtića

Opisaćemo Vam naše dane...

Septembar ekskurzija u Zagreb u Zoo vrt...

Bilo je nezaboravno iskustvo putovati zajedno i dosta smo se više zbližili na putovanju.

Oktobar veoma uzbudljiv mjesec koji smo uglavnom provodili u šumama, poljima, livadama...

Po kiši i suncu vozili smo se traktorima, vidjeli kombajn, mrvili kukuruz, gazili duboke šume i vozili se lijanom, budili medvjeda koji je već zaspao, obišli ergele na čokorima i pradooc klubu...

Imali smo divnu svečanost u jesenjim kostimima u kojoj su i roditelji učestvovali uz mikrofon, palačinke, kesten i kokice provod je bio potpun :)))

Novembar putujemo, putujemo, putujemo kroz rs svim prevoznim sredstvima...

Decembar zimujemo na Kozari...

 

Današnji ubrzan način života ne ostavlja roditeljima vremena da svojoj djeci obezbjede sve uslove za igru i pravilan razvoj, što samo potkrepljuje tvrdnju o velikom značaju dječijih vrtića i gotovo njihovoj neophodnosti.

Veliki broj pedagoga i dječijih psihologa slaže se u stavu da je za formiranje ličnosti i karaktera veoma bitan period od treće do sedme godine, jer je to vreme kada djete najviše uči, usvaja i upija znanja oko sebe. Djete u predškolskom uzrastu uči i stiče saznanja isključivo svojim iskustvom.

 Djete je samo po sebi kreativno, jedinstveno i aktivno biće, a upravo ta njegova aktivna priroda ispoljava se kroz njegovu inicijativu, istrazivanje i prije svega kroz dječiju igru.

Igra je poseban i osnovni oblik učenja djece predškolskog uzrasta. Za spontanu igru, djeci su potrebna znanja, doživljaji, dobri uzori, adekvatan i podsticajan prostor, vreme, materijali i partneri za igru.
Pored veoma značajne socijalizacije, odnosno procesa formiranja društvene ličnosti, jer čovjek je po sebi društveno biće, djeca kroz boravak u vrtićima stiču brojna iskustva i znanja. Zapravo, djete u vrtiću dolazi u odnose u kakvima, do stupanja u ustanovu, nije bilo. Stiče brojna iskustva, upoznaje razna osećanja, od prvih simpatija i drugarstava, pa do prve ljubomore ili nesimpatije. Sva ta osjećanja, događaji, lijepi ili manje lijepi, imaju nezamjenjiv  značaj za dečiji razvoj, sazrevanje i socijalizaciju.

 

Mnogi roditelji greše u pokušajima da sputaju ili zaustave dječiju igru, kako bi ih nešto naučili, ili u želji da djeci nametnu pravila npr. crtanja ili slikanja.

 

 

Značaj vrtića, ogleda se i u tome što eventualni poremećaji, zaostalost u razvoju, u vrtiću neće ostati neprimećeni.

ZAŠTO BAŠ ZVJEZDICA?

Najveće prednosti privatnih vrtića u odnosu na državne su: manji broj mališana u grupi, veća informisanost roditelja o dnevnim aktivnostima, bolja komunikacija sa vaspitačicama, mogućnost veće kontrole jelovnika, higijene objekta… Međutim, niti je privatni vrtić garancija dobrog izbora, niti je državni sinonim za loš vrtić. Upravo zato, dva osnovna roditeljska zadatka su odabir pravog vrtića i priprema deteta za novu sredinu. U deo pripreme za vrtić ulazi i učenje samostalnosti. Naime, ukoliko djete ume samo da se obuče, izuje obuću, veže pertle… ne samo da će to biti velika olakšica za vaspitačice, već će podići nivo samopouzdanja kod djeteta. Djete će se osećati nadmoćnije u odnosu na one mališane koji ove aktivnosti ne uspevaju da obavljaju samostalno, pa im je potrebna pomoć odraslih. Zbog svega ovoga, odlučili smo se da u vrtiću Zvjezdica  praktikujemo, pored klasične, i Montessori metodu. Djeca treba da imaju volju da sama nešto nauče a ne da im učenje bude nametnuto od strane odraslih. Vaspitači su vođe na tom putu do saznanja.